14.chatten

Blah blah is chatten wel vaak, maar ik gebruik het vaak functioneel met collega's, tieners en zelfs mijn buurjongetje van 8 jaar. Msn gebruik ik het meest, ook wel hyves, op gmail zag ik het ook, op facebook is het ook, ook heel leuk trouwens. Heel leuk om kort en krachtig van gedachten te wisselen. Je zegt dingen toch heel anders dan via de telefoon. Misschien zeg je ook wel eerder dingen waar je later spijt van hebt. De pestchat is ook een fenomeen heb ik wel eens gehoord. Je weet ook minder goed hoe je iets op moet vatten, omdat je de toon van het getypte niet kan horen. Maar dat is net zo goed met mail het geval. En met chatten kun je het sneller corrigeren en met smiley's en knipoogjes weer relativeren. Nee, mijn voorkeur gaat uit naar chatten, sms'en duurt mij ook vaak te lang. Voor de bibliotheek vind ik het dus voor collega's wel heel geschikt. Maar niet met klanten.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Je bent nogal resoluut om het contact met klanten via chatten af te wijzen. Maar via Al@din-chat lijkt me toch nog steeds wel een aardige optie en ik zie ook daarnaast nog wel mogelijkheden.