22. Bibliotheek 2.0 en de toekomst van bibliotheken

Ik denk dat de toekomst van bibliotheken wel hangt aan deze online netwerken naast dat ik geloof dat het papieren boek niet verloren gaat. De toegankelijkheid en ontsluiting van informatie kan niet zonder deze netwerken en ik denk dat het ordenen en goed weergeven van relevante, betrouwbare informatie en je bibliotheekaanbod van heel groot belang is.
Dat heb ik wel gemerkt tijdens deze cursus, dat je snel verzuipt van de hoeveelheid nieuwe mogelijkheden en vormen van de dingen en dat je met moeite weer terugkomt bij je oorspronkelijke ding/doel.
Daarom is het heel goed om kaders, thema's en rubrieken aan te brengen in samenwerking met collega's en klanten.
En de bibliotheek is sterk in servicegerichtheid en klantvriendelijkheid. De omschakeling is begonnen met het winkelconcept. Nu de rest nog.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Ik denk dat je de spijker op de kop slaat: de mogelijkheden zijn eindeloos, maar we zullen er doordacht, ingekaderd, doelgericht en verstandig gebruik van moeten leren maken.