23.Dingenevaluatie


wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken?
* het spelen en ontdekken van web 2.0 in het algemeen en het toepassen op mijn blogs
* werken met flickr, publiceren van foto's en video's
* rss
* Library thing
* Last fm
* Bibliotheek 2.0 Ning lijkt heel veel op hyves, maar dan op bibliotheekvlak. Echt fantastisch.
* googledocs; kan echt van nut zijn.

wat heeft dit leerprogramma “gedaan” met jou en met de organisatie waar je werkt?
* het heeft mijn blik verruimt op web 2.0 en mij meer vertrouwen gegeven in de toekomst voor de bibliotheek. Er zijn al heel wat professionals geïnteresseerd en goed aan het werk met de omslag die noodzakelijk is om te overleven. Ik vind het toch heel leuk om te zien hoeveel collega's al heel veel doen op dit gebied (digitaal netwerken) en ik zou het ook heel graag nog meer over en weer zien gebeuren. Ik vond het ook heel leuk collegablogs te lezen.
Ik vond Jan ook heel goed in het geven van reacties: heel snel en to the point.
En voor de toekomst zou ik het aanraden dat elke medewerker van elk filiaal zich aanmeldt op een sociaal netwerk of deze cursus doorloopt, dan zouden we echt een slag kunnen maken; maar ja, ieder zijn ding....

waren er dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma?
* Last fm, heerlijke muziek draaien
* Ik kan heel handig nu foto's publiceren voor een groot publiek. Die anderen weer kunnen gebruiken voor hun lokale website.
* Reactie van Edwin Mijnsbergen. Zijn naam vergeet ik nooit weer
* Reactie van Frits: hij vond mijn 3wieler de mooiste opening hebben

wat kan er gedaan worden om 23 Dingen te verbeteren?
* papieren handleiding met plaatjes

En vul aan: “23 Dingen is voor mij …”
* een leuke ontdekkingstocht in de wereld van web 2.0 geweest en ik zal zeker nog verder reizen en de dingen zien ontwikkelen.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep.
Bedankt voor de prachtige woorden die je besteedt aan de cursus. Leuk dat je me tijdig vond reageren, ik heb de laatste weken het gevoel dat ik teveel achterloop.

Je hebt mooie schatkamers gevonden, waar je nog wel eens terug zult komen. Je maakt ook een opmerking over collega's: het zou mooi zijn als er meer mensen zover zouden zijn of kunnen komen.
Maar aan jou zal het niet liggen, je bent helemaal 2.0-proof!